A Jobbik a 2014-es magyarországi országgyűlési választás igazi győztese…

… a Facebookon. Ugyanis a politikusok között Vona Gábor, a pártok között pedig a Jobbik szerezte a legtöbb új lájkolót a népszerű közösségi oldalon.

FIGYELEM!
A cikknek nem célja politikai állásfoglalás, csupán azt vizsgáltam meg, hogy a számok mit mutatnak.

Elnézést a hatásvadász címért, de ha már idekattintott, nézzük meg online marketing szempontból a nagy pártok és vezető politikusok Facebook-os támogatottságának alakulását az elmúlt 6 hét (kampányidőszak) alapján.

Ma, és az elmúlt 6 hétben minden hét elején megnéztem az alábbi pártok és politikusok Facebook-os támogatottságát:

Pártok:

  • Jobbik Magyarországért Mozgalom
  • Együtt 2014 Mozgalom
  • Fidesz
  • MSZP
  • Demokratikus Koalíció
  • LMP – Lehet Más a Politika

Politikusok:

  • Vona Gábor
  • Orbán Viktor
  • Bajnai Gordon
  • Schiffer András
  • Gyurcsány Ferenc
  • Mesterházy Attila
  • Rogán Antal (találomra, Budapest I. vk., kormánypárti jelöltje)

Nézzük a kezdőszámokat, hogyan álltak a fentiek a lájkok számát tekintve, 2014. február 24-én?

Pártok:

2014-es-valasztasok-01

És a politikusok:

2014-es-valasztasok-02

A Jobbik 66 799, míg Vona Gábor 82 369 új lájkolót „szedett össze” az utóbbi 41,5 napban. Ezzel a fenti pártok között elosztott 179 162 lájk ~37,3%-át a Jobbik, míg a fenti politikusok között elosztott 245 687 lájk ~33,5%-át Vona Gábor szerezte meg:

Politikusok új lájkolói, és ezek aránya:

2014-es-valasztasok-03

Pártok új lájkolói, és ezek aránya:2014-es-valasztasok-04

Nézzünk további adatokat, pl.: Hogyan alakult hétről-hétre a pártok és politikusok FB-beli támogatottsága?

Pártok:

2014-es-valasztasok-06

Politikusok:

2014-es-valasztasok-05

Végezetül 3 adat, részletesen: Like-ok száma, TAT (Talking About This), TAT/Like (%) változások, különbségek mind a politikusoknál, mind a pártoknál:

Végkövetkeztetés:
A cikk megszületésekor pusztán a pártok FB-beli növekedésének bemutatását tűztem ki célul. Nem célom elemezni/összehasonlítgatni a FB-beli penetrációt a valós választási eredményekkel.

A bulváros cím oka, hogy több kattintást generáljak, ezért ismét elnézést kérek.

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!