Nem tudod miről írj? 54 blogolási ötlet!

Miről blogolj? Ötleteket keresel? Jó helyen jársz! 8 típusra bontom azokat a célokat és felépítendő imázselemet, amelyet egy jól felépített blogtól várhatunk.

A blog által elérendő célok, és ezekhez cikk-ötletek

Legyél hasznos!

A személyes márkád építésének legkönnyebb módja.

Legyél nagylelkű!

„Ha másról beszélsz, rólad is beszélni fognak!”

  • Befolyásos személy bemutatása: Írj cikkeket iparágad meghatározó személyiségeiről! Példa: Interjú Gattyán Györggyel, a 3. leggazdagabb magyarral
  • 10 személy véleménye: Írj olyan cikkeket, amelyben ugyanazt a néhány kérdést teszed fel 10 elismert szakmabelinek. Saját példa, olyan tartalommal, amelynek létrehozásához én is hozzájárultam: 100 ingyenes tanács a sikerhez
  • Interjú: Készíts interjúkat érdekes emberekkel! Saját példa: Sárosdi Virág [Gyereketető] interjú
  • Hírgyűjtemény: Érdemes gyűjteni, és hetente, vagy havonta közzétenni egy válogatást az iparágad legfontosabb híreiből (mindegy, hogy te vagy-e a hír írója). Ne felejtsd el értesíteni az erre „vevő” olvasóközönségedet! Példa: Webmester, tech és marketing hírek, érdekességek 5.
  • Idézet: inspiráló lehet egy már elismert szakmabeli gondolatait megismerni. Saját példa, egy könyvajánlón keresztül: Könyvajánló – Titánok eszköztára (Tim Ferris)
  • A hét cikke: Mi volt az elmúlt hét legnagyobb híre? Mi a véleményed róla? Példa: 2020 legnépszerűbb Google keresései.
  • Követendő személyek: Kiktől érdemes tanulni? Milyen csatornákon keresztül informálódsz az új publikációikról? Saját példaként a „Könyvajánló” kategóriámat tudom megemlíteni: Könyvajánló cikkek listája.

Legyél szórakoztató!

Nehéz, mert szakmai cikkeknél nincs helye szórakoztatásnak? Íme néhány ötlet!

  • Sztorik. Az emberek szeretik a sztorikat. Próbáld ki! Saját példa: 2020 legviccesebb megkeresései, kifogásai és mondatai
  • Szatírák: Humoros írások az irónia, vagy szélsőséges túlzás eszköztárával.
  • Képregények. Mondd el ezen a nem hétköznapi módon a mondandódat!
  • Mémek.
  • Paródiák.

Legyél időszerű!

Legyél megnyerő!

Legyél vitaindító!

  • Mi lenne ha…
  • Vita: találj egy témakört, és valakit, aki nem ért veled egyet. Aztán írj róla! Saját példa, ami azért született, mert sokan az ellenkezőjét gondolják: A személyes találkozó nem hatékony online munkáknál!
  • Támadó poszt: pl.: nyílt levél xy-nak. Óvatosan! Vagy éppen egy csalás leleplezése is lehet ilyen. Saját példa: „Az Ön domain neve” típusú átverés
  • Jóslás. Próbálj a jövőbe látni, és írj róla! Pl.: „2015. keresőoptimalizálás trendjei” (nem szeretek jósolni, ezért ilyen cikkem nincs példaként). De ez a cikkem a híres Murphy elv/jóslás alapján („Ami elromolhat, az el is romlik!”) a weboldal leállásokhoz ajánl egy remek eszközt: Weboldal rendelkezésre állásának figyelése
  • Reakció-cikk: válasz egy másik személy/cég által írt/mondott dologra. Saját példa, nagyon régről: Olcsó weboldalt?

Promótálj!

Légy emberi!

  • Inspirációs cikkek: Téged mi motivál? Mást mivel motiválsz? Saját példa: 2020-as évértékelő, célok 2021-re
  • Nyaralásos/hobbival kapcsolatos cikkek: Néha ki kell kapcsolódni. Kicsit vondd be az olvasóidat: jelentkezz be a szabadidődben, sőt: akár meg is kérdezheted, hogy ők mivel/hol töltik a nyaralásukat. Saját példa, ahol több hobbimra is fény derül: WordPress bővítmények sakkozóknak (és sportolók rangsorolásához)
  • Jótékonykodás. Adakoztál? Mire? Miért? Hívd fel más figyelmét is erre a fontos dologra! Saját példa: Személy szerint nem szoktam ezzel dicsekedni. Véleményem szerint aki segít, az ne azért segítsen, hogy a presztízse növekedjen tőle, hanem jöjjön szívből!
  • Kulisszatitkok: igazán ütős tartalmak ebből születnek! Saját példa: Kulisszatitok: Szoftver- és eszközlista
  • Off-topic: Nyiss egy olyan cikkel, ami felrázza a közönségedet és nézd meg a reakciókat! Próbáld ki! Saját példa (anno a legtöbb megosztást hozta): Mikor nem vállalok/vállalnék el egy megbízást?
  • Dicsekedj! Csak módjával persze! Saját – inkább tárgyszerűségre törekedtem a dicsekvés helyett – példa: Bemutatkozás
Blog cikkek típusai

Milyen formában jelenjenek meg a cikkeid?

Szöveg:
A legnépszerűbb webes formátum. Saját példa: Adj árat keresőoptimalizálásra!

Kép:
Lehet illusztráció, infografika, fénykép is. Ilyen cikk pl.: Google iroda – Tel Aviv.

Videó:
Lehet termékvideó, személyes videó, vagy éppen képernyővideó is. Saját példa: Képkicsinyítés és optimalizálás videó

Hang:
Podcastokat is beágyazhatsz a cikkekbe. Érdemes szövegesen is megjeleníteni a hallottakat.

Hogyan lesz az ötletből cikk?

Ugye, hogy a fentiek alapján már nem is tűnik olyan bonyolultnak megtölteni egy tartalomnaptárat? Mi kell ehhez?

  • Válassz cikk ötletet!
  • Válassz formátumot! pl.: Gyakori kérdéseknek megfelelő videós válasz, kifejtős cikk, lista, podcast?
  • Írd meg a cikket, vagy gyártsd le a videót/mp3-at/képeket!
  • Ha elkészült az anyag, szerkeszd meg, majd publikáld!

Természetesen a fentieket érdemes jól átgondolni, leválogatni, és kitalálni, hogy a presztízsednek, iparágadnak, imázsodnak, személyes márkádnak mely cikk-típusok fognak a legtöbbet segíteni, és ennek mentén kell elkezdeni a blogolást.

Neked melyik téren kell erősíteni a tartalmaidon?

Források:

Cikkértesítő

Ha nem szeretne lemaradni az új cikkekről, akkor iratkozzon fel az értesítőre!

Extra ajándékként rögtön elküldöm a 199 weboldal készítés hiba című cikksorozatom elérhetőségét!

Szólj hozzá!